12 Temmuz 2015 Pazar

Cilt Bakım Rutinim




Hayır bu gördüğünüz ürünleri tek nefeste kullanmıyorum elbette, hepsinin farklı zamanları ve amaçları var :) Peki bu ürünler ne işe yarar? Gelin hep beraber inceleyelim.

Ben sabah kalkınca ilk iş yüzümü sadece suyla yıkayıp kuruluyorum. 2-3 saat sonra temizleme ve bakım işlemlerine geçiyorum.

İlk adımım, sabah akşam kullandığım La Roche Posay Effaclar temizleme jeli. Bu jelin testerını kullandığımda aşık olmuş hemen rutinime eklemiştim. Karma bir cildim var, karma ciltliler bilir sabah kalktığımızda yüzümüzde bir tabakayla uyanırız. Bu temizleme jeliyle yüzümü yıkadığımda cildimin temizlendiğini ve nefes aldığını hissedebiliyorum. Aktif sivilceniz varsa onu tahriş etmiyor, gözeneklerinizi temizliyor. Tek olumsuz tarafı kolay arındığını söyleyemeyeceğim. Aslında testerında bu sıkıntıyı yaşamamıştım ama tam boyunu arındırmakta sıkıntı yaşıyorum. Tarihi de geçmemiş aslında, neden bilmiyorum. Yine de bir şekilde arındığında yaşadığınız sıkıntıya değiyor. Değmese çoktan bıkıp kullanmayı bırakmıştım.


İkinci adım miselar su adımı. Bildiğiniz gibi miselar sular makyaj temizleme amaçlı kullanıldığı gibi, rutin cilt temizliğinde de kullanılır. Bu noktada şimdiye kadar kullandığım ve şu an kullanmakta olduğum/olduklarımdan bahsetmek istiyorum. Cyrene bu konudaki favorim. Waterproof makyajı en başarılı o çıkartıyor, kalıntı ve tabaka bırakmıyor, yapışkan bir his bırakmıyor. Ama cyrene almak için diğer cyrene ürünlerimin bitmesini beklediğim zamanlarda Bioderma kullanıyorum. O da çok başarılı aslında, etkileri birbirlerine çok yakın diyebilirim. Ancak ben aradaki o bir tık farkı(ki onu yazarak anlatamam, ikisini de kullandıktan sonra o farkı anlayabilirsiniz) sevdiğimden Cyrene'i daha çok seviyorum. Yine de Bioderma da waterproof makyaj çıkarma konusunda çok etkili, yapışkan bir his bırakmıyor. Çoğu yerde Garnier'nin miselar suyunun içeriğinin Bioderma ile aynı olduğundan dolayısıyla etkilerinin de aynı olduğundan bahsedilse de ben Garnier'nin waterproof makyaj temizleme konusunda aynı başarıyı sağladığını düşünmüyorum. Çıkarırken ciddi anlamda zorlandım, cildimde hafif kaşıntıya sebep oldu ve bıraktığı hissi sevmedim. Bu yüzden sıralama yapmam gerekirse,

1. Cyrene
2. Bioderma
3. Garnier


Üçüncü adım Cyrene Advance Acne&Oil Control tonik. Bu toniği kullanırken dikkat etmeniz gereken şey yüzünüzü miselar su kullanır gibi silmemeniz, daha çok tampon hareketlerle uygulamanız gerekiyor. Normalde cildime tonik kullanamam hemen kızarır ve yanmaya başlar. Bu üründe böyle bir sıkıntı yaşamadım. Hatta eve çok yorgun geldiğim bir gün bunu yanlışlıkla miselar suyum sanıp hunharca göz makyajımı temizlemeye çalışmış, makyajımın çıkmadığını görünce "nasıl temizlemezsin yaa" diye kendisine trip atmıştım. Normalde onun tonik olduğunu gözümü acımasızca yakmasından anlayabilirdim ancak kendisi o kadar hassas bir arkadaşımız ki yakmıyor. Cildimi nemlendirmeye hazırlıyor.



 Dördüncü adım yine La Roche Posay Effaclar Duo+, kullandığım ilk 2 hafta cildimi pürüzsüz yaptı sivilcelerimi kuruttu. Verdiği sağlıklı parlaklık hissi, siyah noktalara karşı etkisi bu ürünü hayatımın ürünü yapmaya yetti. Sonra bir süre cildim inanılmaz sivilcelendi ve kullanmayı bir süre bıraktım. O süre içinde bir sürü blog yazısı okudum, o sivilcelerin aslında alttan yukarı çıkan sivilceler olduğunu ve bir süre sonra tamamen geçeceklerini okuduğumda pes etmeyip tekrar kullanmaya başladım ve bingo! Yine 2 haftalık bir süreçten sonra cildim yine (hassas bir cildin olabildiği kadar) pürüzsüz. Ayrıca şakak bölgemdeki geçmek bilmeyen sivilce izini de küçülttüğünü gözlemledim yani ürün vaadettiklerini gerçekleştiriyor. Ben tüm yüze kullanıyorum bu arada.


Bunlar sıradan günlük rutinlerim, bir de haftada bir ya da iki haftada bir uyguladığım bazı şeyler var.

Cyrene Hydra Therapy Anti-Oxydant Skin Perfector Cream Mask. Yüzümde 15 dk tutup kurumasını bekliyorum. Vaatleri ciltteki yağı ve kiri temizlemek, bunu yaparken aynı zamanda nem vermek. Bir çeşit detoks gibi. Vaatlerini gerçekleştiriyor mu? Kesinlikle evet. Kuru bir cildim olsaydı bu ürünü her gün kullanırdım o kadar çok seviyorum. Bebek gibi yumuşatıyor, cildiniz parlıyor. Verdiği nem etkisi 4-5 gün sürüyor.

Oksizinc pişik kremi. Bu ürünü önceleri tüm gece suratımda bekletirdim ancak sonra cildim isyan etti ve yıkadığımda kızarıklıklar oluştu. Bu yüzden sadece 30dk-1 saat arası bekletip yıkıyorum bu şekilde daha çok verim alıyorum. Cildi yatıştırıyor, kızarıklıklara karşı etkili. Varolan sivilcelerinizi uslandırıyor da ayrıca. Yalnız uyarmam gereken tek şey cildi çok kurutuyor kuru ciltler dikkatli kullanmalı. Onun dışında bu etkisi sayesinde T bölgenizdeki yağı da dengeliyor.


Pai Skincare Perfect Balance Blemish Serum Copaiba&Zinc. Benim çok özel zamanlarda, ertesi gün cildime renk dengesi sağlamak için kullandığım bir ürün. Bunun da içinde çinko olduğu için cildin bağışıklığını güçlendiriyor, sürüp uyuduğunuzda ertesi gün kızarıksız ve dengeli bir ciltle uyanıyorsunuz.


Tabii bu ürünler sadece tamamlayıcı görevi görür, asıl bakımı içten yapmamız gerekiyor. Bol su içmek, dengeli beslenmek, şekerli ve işlenmiş ürünlerden olabildiğimizce uzak durmak, yeterli mineral ve vitamin dengesini sağlamak bu rutinin asıl önemli parçaları. İçimizi yani temelimizi sağlam tutmadığımız sürece bu yaptığımız bakım sadece bir maske işlevi görür ve uzun süreli bir fayda sağlamaz.


Bir sonraki yazıda görüşmek üzere,
Ece

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
https://www.freelancer.com/affiliates/ecerusen