9 Nisan 2016 Cumartesi

Atelier Cologne




Geçtiğimiz ay Sephora ülkemize nish parfüm markalarından Atelier Cologne parfümlerini satışa çıkarttı. Şu anda sadece 4 mağazalarında bulunduğundan, görmemiş ve farketmemiş olabilirsiniz. Ben de getirdikleri diğer bir nish parfüm serisi Replika'ya bakarken keşfettim. Standın görevlisi Tansu beyle oldukça keyifli bir sohbete girdik, hemen bir koklayıp çıkayım düşüncem yaklaşık yarım saat tüm kokuları koklayıp diğer parfümler ile karşılaştırmalar, (daha doğrusu karşılaştıramamalar) Tansu Bey'in ilgisi ve bilgisiyle ürünler hakkında bilgi edinmeyle uçup gitti; ama kokular kaldı!

Atelier Cologne ismini, kurucularının kolonya gibi fresh fakat parfüm gibi kalıcı ürünler üretme motivasyonundan alıyor. Parfümlerin üzerinde 'cologne' yazması sizi kolonya düzlüğünde kokular ve kalıcılıkla karşı karşıya kalacağınız konusunda korkutmasın. Zira üzerinde yazan 'Cologne Absloue' yani karşınızda inanılmaz yoğun ve fresh kokular var. Şişesinde kokladığınızda enerjik fakat tek düze gibi gelen kokular cildinizle buluştuğunda açılmaya başlıyor ve kolonya ile farkını çok rahat anlıyorsunuz. Güzel olan yanı notalar açığa çıktıkça kokunun ağırlaşmaması ve karakteristikliğini yitirmemesi. Parfüm hakkında derin bir bilgim ve kültürüm yok fakat bu markanın farkını rahatlıkla anlayabildiysem siz de benim gibi ilgi çekici bulacaksınızdır diye düşünüyorum.

En güzel yanı nish parfümler olmasından ötürü, Tansu Bey'in dediği gibi bu parfümleri asla başka bir marka'nın bir parfümüne benzetemiyorsunuz. Hepsi nevi şahsına münhasır kokular ve koku konusunda pişti olamayacağınız ürünler.






Ben genelde hafif, meyveli ve beyaz çiçekli kokular sevdiğimden koleksiyonun hafif kokularını kokladım; daha baharatlı olanları da koklayınca fark ettiğim şey kokuların yoğunluğunun boğucu olmamasıydı. Migren sahibi olan biri olarak bir çok koku denemek benim için bir kabus olabiliyor fakat kokladığım hiçbir parfüm beni rahatsız etmedi, migrenimi tetiklemeye yeltenmedi. Bu noktada benden yıldız aldı. :)





Benim dikkatimi çeken bir durum var ki paylaşmadan geçmek istemiyorum; genelde birkaç koku koklayınca insanın burnu körelir ve kokuları ayırt edemez. Bu durumu Atelier Cologne parfümlerinde hiç yaşamadım. Arka arkaya denediğim tüm kokuları rahatlıkla ayırt edebildim; kahve koklamak vs gibi ihtiyaçlar yaşamadım.

Gel gelelim en beğendiğim özelliğine. Bu parfümler 100'lük şişelerinde satılıyor; klasik fısfıs'lı şişelerden. Fakat güzel yanı fısfıslı ağzının açılabilmesi. Neden güzel? 
Çünkü siz bu parfümü aldığınızda yanında 30ml'lik orijinal cam şişesi ve bu şişenin boyutuna uygun deri kılıfı hediye ediliyor. Yani çantanıza atmalık boyutta bir şişe ve onu darbelere karşı koruyacak çeşitli renklerde bir deri kılıf. 






Yanında parfüm taşımaktan nefret eden ve bunu asla yapmayan biri olarak bu fikre BAYILDIM!

Deri'nin üzerinde Atelier Cologne yazıyor, diğer yüzüne ise sizin istediğiniz herhangi bir yazı, isminiz, sizin için özel bir tarih, vs. özel makinede bastırılıp size verilebiliyor. Bu ufak sırrı da sizle paylaşayım; alacak olursanız özellikle talep edin :)

Tansu Bey denemem için 2 adet tester verdi, sanırım bu testerlar hayatımda gördüğüm en güzel ve en zarif testerlar! Küçük şişelerdeki parfümler, her parfüme uygun olacak şekilde çok tatlı görüntülere sahip kartpostallarla geliyor!!


Silver Iris & Bergamot Soleil




Bana verilen testerlardan birisi Bergamot Soleil, diğeri de Silver Iris. İçlerinde bulunan notalar şöyle.





Bergamot Soleil

Üst Notalar
 Bergamot, Amber Çiçeği, Turunç

Orta Notalar
Guetemala Kakulesi, Lavanta, Mısır Yasemini

Alt Notalar
Meşe Yosunu, Haiti Vetiver'i, Beyaz Amber

Silver Iris'i henüz denemedim. Bergamot Soleil'i sürdüğümde tenimde açığa çıkan notalar; Bergamot, Beyaz Amber ve Lavanta oldu.

Silver Iris

Üst Notalar
Mandalina, Pembe Biber, Kuş Üzümü

Orta Notalar
Mimoza, Menekşe Yaprağı, Süsen Çiçeği(Iris)

Alt Notalar
Paçuli, Beyaz Amber, Misk


Göreceğiniz gibi kolonya olamayacak denli notalı ve içerdiği notalar da alışılageldik notalar değil; dolayısıyla teninizde açığa çıkan kokular da orijinal oluyor. Benim tavsiyem, kokuları mutlaka denemeniz ve öyle karar vermeniz.


Figuer Ardent



Ben bu marka'yı Sephora Demirören'de denedim, merak ederseniz orada bulabilirsiniz;bir tavsiyem de Tansu bey'i bulmanız çünkü inanılmaz yardımcı ve sevecen. Bunu bir blogger olarak söylemiyorum; çünkü sohbetimizin gerçekleştiği sürezarfında blog'la ilgili tek bir kelime dahi etmedim.

Kısacası ben bu parfümün A'dan Z'ye tüm özelliklerini, butik ve nish olmalarını vurgulayan detaycı yaklaşımlarını, kokuları ve notaları çok sevdim. Herkese en azından kokuları bir keşfetmesini öneririm. En kısa sürede tekrar gidip aklımda kalan Figuer Ardent ve markayı dün keşfettikten sonra araştırıp merak ettiğim ve Ece'nin de denememiz gerektiğini söylediği Vanilla Insensee ve bir iki kokusunu daha deneyip birini almak istiyorum.

Umarım bu yazı sizin için de merak uyandırıcı ve faydalı olmuştur.

Güzel günler!
Kendinize iyi bakıyorsunuz,
Öpüyorsunuz.
Zeynep

3 yorum:

  1. Anladığım kadarıyla Jo Malone tarzı parfümler değil mi? Çok severek kullanabilirim gibi geldi, Sephora'da rastlarsam iyice bir inceleyeyim :) Testerlar da gerçekten bir harika!! Sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Başakcım, Jo Malone gibi, sadece ilhamlarını kolonyadan almışlar :) Sephora neden reklamlarını yapmadı anlamış değilim. Bir de Replika var ona da bakmanı öneririm, ben Atelier Cologne'a bakmaktan onu çok kurcalayamadım ama aklımda kaldı. Umarım Ankarada da stantları vardır.
      Sevgiler! :)

      Sil
    2. Tamamdır, Replika da aklımda olsun! İlk Sephora ziyaretimde bakılacak :) Sevgiler!

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
https://www.freelancer.com/affiliates/ecerusen